Dashboard › Forums › Algemene discussie › Stel jezelf voor › Reply To: Stel jezelf voor
-
Hallo allemaal! Ik ben Marijn, en ik begin volgende week aan de online Start-up Track. Ik ben 29, woon in Almere en ben taalstrateeg. Of, zoals ik het liever omschrijf: ik help mensen om woorden te vinden waarmee hun verhaal echt overkomt op de luisteraar.
Dat doe ik momenteel voor verschillende opdrachtgevers. Ik geef bijvoorbeeld storytelling-workshops op scholen en schrijf teksten voor bedrijven.
Maar ik denk ook dat er op dit gebied veel kansen liggen om polarisatie tegen te gaan. Daaraan wil ik werken bij Futureproof! Uiteindelijk heeft bijna iedereen goede intenties, of op z’n minst menselijke drijfveren. Alleen Disney-schurken worden ‘s ochtends wakker met het plan om vandaag weer hun allerkwaadaardigste zelf te zijn. Die goede intenties en drijfveren wil ik met taalcoaching hoorbaar en zichtbaar maken. Zo hoop ik te bereiken dat we allemaal wat minder vaak tegenover elkaar, en vaker náást elkaar staan.
In het boek Nation laat Terry Pratchett heel komisch zien wat er gebeurt als goede intenties – door een verschil in belevingswereld – totaal verkeerd begrepen worden. Aanrader!