Dashboard Forums Algemene discussie Stel jezelf voor Reageren op: Stel jezelf voor

  • Niels

    Lid
    17 november 2021 bij 16:56

    Hai allemaal! Sorry, nog zo’n lange lap tekst voor de boeg…

    TLDR: Ik ben een net afgestudeerde product ontwerper en hoop samen met gemeente Amsterdam en de TU Delft robots te gaan bouwen die plantsoen diensten helpen onze steden nóg schoner en veiliger te maken :). En ik houd van speciaalbiertjes, laat me graag inspireren door alles wat los en vast zit en ga heel graag naar de bios.

    En: lees Testing Business Ideas door Strategyzer, nuttig voor ons ondernemers!

    Toch de lange versie lezen? Goed zo!

    Ik ben dus Niels. 25 jaar en een half jaar geleden afgestudeerd als MSc. (Strategisch) Product Ontwerpen aan de TU Delft.

    Sinds ik klaar ben zit ik nu in een semi-sabbatical, omdat ik na 7 jaar studeren praktisch geen rust heb gehad en het wel lekker vond om even een tijdje niets te moeten. Blijkt echter dat ik daar niet zo goed in ben; ik ben eigenlijk continue bezig met werken aan start-up ideeën. Als kind wilde ik al uitvinder worden en dat ben ik dus ook soort van geworden; ik ben letterlijk opgeleid om producten en diensten te ontwikkelen die mensen helpen om problemen op te lossen.

    Nu is natuurlijk de hamvraag waar ik die kennis in kan gaan zetten, en het idee dat ik dat zelf in kan richten in een eigen verantwoordde onderneming lijkt me heel vet. Zelf bepalen wanneer en hoeveel je werkt, en dan ook nog bijdragen aan het oplossen van een maatschappelijk probleem – veel beter kan het geloof ik niet!

    Alleen weet ik dus nog niet heel goed waar ik precies aan wil werken. Daarvoor heb ik teveel ideeën van wat leuk zou kunnen zijn – en te weinig duidelijkheid of die ideeën ook de moeite waard zijn. Maar Futureproof kwam precies op het juiste moment op mijn pad: een goede stok achter de deur om maar eens ergens vol voor te gaan, en een mooie bron van kennis om mijn onzekerheden over het process wat weg te nemen.

    Toevallig vond ik op de universiteit opeens een groep mensen die gepassioneerd zijn over een van de onderwerpen die mij best cool lijken: het bouwen van robots die helpen steden schoner en veiliger te maken. De gemeente Amsterdam zit ook in dit project, en we zijn het er allemaal over eens dat innovatie natuurlijk het beste is als het niet ten koste gaat van de banen van onze mensen. Dus kan ik waarschijnlijk in gesprek gaan met de plantsoendienst om te ontdekken hoe ik hun werk kan ondersteunen, in plaats van hun mensen te vervangen.

    Win-win dus! Hopelijk? We gaan het zien…

    Verder: ik ben een – sociale – computer-nerd, ik ben gek op digitale 3D kunst maken en programmeren. Lekker puzzelen om je zelf verzonnen uitdagingen op te lossen. Ik woon nog in Delft, en ik heb gelukkig een uitgebreid sociaal leven hier verder opgebouwd; ik ben dus ook altijd te porren voor een speciaalbiertje, feestje, wandeling in de natuur, nieuwe avonturen, gekke lezingen bijwonen, noem maar op. Naast dat ik van mijn hobby mijn werk heb gemaakt chill ik ook graag met mijn vriendin in Nijmegen, met mijn vrienden in Delft en omstreken en ga ik graag naar de bios en op weekend trips.

    Een goede read, zeker voor ons ondernemers, is Testing Business Ideas door Strategyzer: hier staan heel veel slimme testmethodes in die wij kunnen gebruiken om onze ideeën te valideren met gebruikers! Ik heb hem hier liggen, als je wat quick tips uit dit boek wilt vraag het dan vooral.

    Ik heb super nieuwsgierig naar alle andere verhalen en hoopvol over dat wij de komende 3 maanden (en daarna natuurlijk ook) de wereld een stukje verder op weg gaan helpen. Kom maar op!

    Voor nu, in ieder geval tot morgen 😉

    • Dit antwoord is 2 jaar, 5 maanden geleden gewijzigd door  Niels.