Dashboard Forums Algemene discussie Stel jezelf voor Reageren op: Stel jezelf voor

  • Isa

    Lid
    6 februari 2023 bij 19:31

    Hoi iedereen, aangenaam! Mijn naam is Isa, 27 jaar oud, uit Leiden. Ik zal mezelf even voorstellen met een beknopte versie van mijn (studie)loopbaan:

    – Hbo opleiding Maatschappelijk Werk en Dienstverlening gevolgd aan de Hogeschool Leiden.
    – In 2018 ben ik samen met een studiegenoot een start-up begonnen, genaamd UpHub. Het idee voor UpHub ontstond tijdens het volgen van de minor ‘Sociaal Ondernemen’ en kreeg meer vorm door deelname aan de Sustainable Healthcare Challenge. Inmiddels hebben we de onderneming aan de spreekwoordelijke KvK-wilgen gehangen, maar ik kijk zeker terug op een leerzaam avontuur. Hier is namelijk mijn vuur voor sociaal innoveren en -ondernemen aangewakkerd!
    – Ik besloot de WO master Preventieve Jeugdhulp en Opvoeding aan de Universiteit van Amsterdam te volgen om meer te leren over het ontwikkelen en verduurzamen van preventieve (jeugd-)interventies, ditmaal met een wetenschappelijke aanpak.
    – Stage gelopen bij VanMontfoort, een adviesbureau dat zich inzet voor duurzame gedragsverandering en effectieve dienstverlening in de publieke sector. Hier heb ik na mijn afstuderen meegewerkt aan een (inmiddels gepubliceerd) onderzoek naar de effecten van een leerstraf voor jongeren met een licht verstandelijke beperking die een delict hebben gepleegd (So-Cool).
    – Vervolgens ben ik in mijn eerste baan als gezinsbegeleider (voor gezinnen met beginnende multiproblematiek) gaan kijken hoe het er in de praktijk aan toe gaat. Dat kan anders, dacht ik.

    … en nu ben ik hier, om me verder te verdiepen in impact-ondernemerschap en samen met jullie hopelijk veel creatieve en innovatieve ideeën in de praktijk te brengen. Met mijn deelname aan de innovatietrack hoop ik geïnspireerd te worden om zelf met sociaal ondernemen aan de slag te gaan, of dat nou met een eigen start-up is of door bij een mooi project aan te sluiten, allemaal leuk🙂

    Tot snel!