Dashboard Forums Algemene discussie Stel jezelf voor Reageren op: Stel jezelf voor

  • Julie

    Lid
    3 oktober 2021 bij 20:31

    Heei leuk iedereens voorstel rondje hier te lezen!

    Ik zal proberen mijn wekelijkse bezigheden samen te voegen. Het is een mix van vrijwilligerswerk en zzp opdrachten. Dit is een van de redenen dat ik deelneem aan Futureproof, om te zien hoe een sociale onderneming zich een weg vormt in duurzaamheid op alle fronten, sociaal, natuur en financieel gezien.

    Sinds 4 jaar ben ik betrokken geraakt bij het project genaamd Precious Plastic. Dit is een organisatie die alle kennis en informatie (gratis online) deelt over hoe je een kleinschalige plastic recycle werkplaats opzet. Zeker waard om hier een kijkje te nemen:

    Zelf run ik samen met mijn partner een van deze plastic recycle werkplaatsen genaamd Fair Enough. Dit houdt in dat we producten maken, workshops geven en groepen begeleiden en trainen met het opzetten van hun eigen plastic recycle studio. We doen dit door heel Europa maar vooral in Galicia, Spanje.

    Sinds kort werk ik ook mee aan het opzetten van Project Kamp. Project Kamp is gelokaliseerd in het midden van Portugal op een terrein met een grote van 10 hectaren. Met het plan om in de toekomst de mogelijkheid te kunnen geven aan duurzame projecten om zich te ontwikkeling en daarna (gratis online te delen) open source te maken. Dit is nog geheel in de startblokken en op het moment zijn we bezig met het aanleggen van de basis voorzieningen. Wel kun je wekelijks updates via youtube.

    Als tip geef ik mee om een kijkje te nemen op http://www.onearmy.earth. Hieronder vallen beide projecten Precious Plastic en Project Kamp.

    Tot snel, Julie