Dashboard Forums Algemene discussie Stel jezelf voor Reageren op: Stel jezelf voor

  • Verwijderde gebruiker

    Verwijderde gebruiker
    15 november 2021 bij 20:41

    Hiii iedereen! (dit is een kopieer plak van m’n profiel, m’n intro is een beetje lang, hope you don’t mind!)


    Viet heet ik – je spreekt ‘t uit op dezelfde manier als dat je Viet uitspreekt in Vietnam. Is waar m’n ouders vandaan komen vandaar de naam. 26 jaar en ik woon in het mooie Amsterdam. Waar ik nooit meer hoop weg te gaan. Tenzij ‘t een droomhuis is aan zee in Vietnam, daar pak ik mijn spullen wel voor in.


    3 jaar geleden heb ik een bachelor afgerond aan de UvA. Algemene Sociale Wetenschappen heette ‘t toen. Nu is ‘t Interdisciplinaire Sociale Wetenschappen – wat ik zelf ook wel beter vind klinken eigenlijk. Daarna 2 jaar een sabbatical gehad wat opgevuld werd met veel werken en niet nadenken over morgen. Dit werd vervolgd met een minor in Conflict Studies aan de UvA omdat het plan was om een master te doen in conflict (Conflict Resolution and Governance aan de UvA). Helaas niet aangenomen dus dat was erg balen. Voel me er nog steeds een beeeetje zuur over.


    Maar goed 🙂

    Op het moment doe ik een master aan de VU; Beleid, communicatie en organisatie (BCO). Ik vind ‘t eigenlijk niet zo’n leuke master, al gaat het me wel soepeltjes af. Thank god. Ik had dus niet per sé een plan B – of C for that matter – voor het geval dat ik niet aangenomen zou worden voor die conflict master. Dus halsoverkop heb ik toen gekozen voor BCO. Ergens vind ik de stof best interessant hoor. Maar organisatiewetenschappen is dan weer niet de hoek waarin ik helemaal in kan opgaan. Niet eens een beetje eigenlijk. En dat voelt toch wel als een red flag.

    Dus dat is m’n studie zo’n beetje. Ik ben overigens verder aan ‘t kijken naar andere studies. Compleet andere hoek wel maar ik ben naar kunstacademies aan kijken. En dan voornamelijk de opleidingen over spatial design of bijvoorbeeld interieurarchitectuur. Als jullie mensen kennen die dat studeren trouwens! I’d like to get to know them want ik weet nog niet zo goed wat ik wil.

    Tijd voor hobbies! Looove cooking – ik kook voornamelijk aziatisch, ik lees graag – zo heerlijk kalmerend is het, somehow vind ik klussen één van de meest rewarding activiteiten die er zijn, ik kijk dansfilmpjes tot ik letterlijk in slaap val – maar ben nog steeds zelf niet begonnen, soms maak ik beats op Ableton, ik stileer graag m’n vrienden, ik heb fases dat ik me een fotograaf voel maar ik bak er niet zoveel van en tot slot kan ik erg lang broeden op het inrichten van ruimtes.

    En that’s me in een notendop.

    Waarom doe je mee met Futureproof Online?

    Ik heb een tijdje terug vrijwilligerswerk gedaan met m’n ex in Beirut, Libanon. Ik gaf les in engels en basic math aan kinderen van vluchtelingen. Het beviel! Hierna heb ik ‘t volledig losgelaten maar het jeukende gevoel van mij willen bezig houden met iets wat maatschappelijk bijdraagt heb ik altijd behouden. Nu zit ik een beetje op een cross-road van wat ik wil doen met mijn leven. Toen opeens Futureproof op m’n pad kwam. Waarom ik dus meedoe? Omdat iedereen ergens wel een beetje de wereld wil redden denk ik – en zo ik dat ook voel. En omdat dit het perfecte scenario is voor mij om uit te zoeken of het echt iets is wat m’n hart sneller laat kloppen of dat het een gevalletje is van dat ik verliefd ben op het eindresultaat en niet per sé het proces.